Ulotki mogą być tanim i skutecznym sposobem na stworzenie świadomości marki. Świetnie sprawdzą się w promowaniu specjalnych wydarzeń lub ofert, a także dostarczaniu klientom większej ilości informacji na temat konkretnego produktu lub usługi. Jednak sprawienie, by Twoje materiały reklamowe wyróżniały się wśród miliona innych, nie zawsze jest tak proste, jak się wydaje. Co więcej, źle zaprojektowana ulotka może nie tylko nie przynieść spodziewanych rezultatów, ale wręcz wygenerować straty związane z inwestycją marketingową. Oto 6 najczęstszych błędów, których powinieneś unikać przy ich projektowaniu.
1. Za dużo informacji
Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić ze swoją ulotką, jest wypełnienie jej informacjami od góry do dołu. Uwzględnij w niej tylko najważniejsze punkty. Jeśli chcesz promować nowy produkt, możesz podać nazwę, cenę i kilka kluczowych informacji. Nie pisz elaboratów o korzyściach. Twój klient chce przede wszystkim wiedzieć, ile kosztuje Twój produkt i do czego służy.
2. Zbyt długi nagłówek
Nagłówek musi być krótki i na temat. Powinien być czymś, co natychmiast przyciągnie uwagę klienta i zachęci go do przeczytania reszty. Pamiętaj, by ograniczyć ilość słów w nagłówku do minimum. Zanim wyślesz ulotkę do druku, pokaż projekt swoim znajomym i zapytaj o ich opinię. Zadaniem nagłówka jest przyciągnąć uwagę czytelnika. Sprawdź zatem, czy spełnia swoje zadanie.
3. Zdjęcia niskiej jakości
Jeśli korzystasz ze zdjęć, obrazków lub innych grafik, upewnij się, że są one dobrej jakości. Rozpikselowane obrazy sprawią, że Twoja ulotka będzie wyglądać źle i może obniżyć wartość Twojej firmy w oczach klientów. Unikaj kopiowania obrazów bezpośrednio ze strony internetowej, ponieważ będą one miały niższą jakość i rozdzielczość.
4. Zbyt wiele kolorów
Wszyscy wiemy, że kolor jest ważny i może bardzo pomóc w wyróżnieniu Twojej ulotki spośród innych. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić. Zbyt wiele kolorów może przyprawić czytelnika o zawrót głowy i sprawić, że przekaz twojej będzie mylący, szczególnie jeśli użyjesz dużej ilości tekstu. Staraj się trzymać kolorów, które wzajemnie się uzupełniają i tych kolorów, które dobrze pasują do wizerunku Twojej marki i Twojego logo.
5. Zbyt mała czcionka
Tekst ulotki jest ważny, ale czcionka jest również czymś, co należy wziąć pod uwagę. Nie ma sensu poświęcać czasu na projektowanie i drukowanie materiałów reklamowych, jeśli potencjalni klienci będą mieli problemy z ich przeczytaniem. Nagłówek powinien mieć czcionkę w największym rozmiarze. Informacje o cenach, promocjach i innych kluczowych punktach mogą być nieco większe niż główny rozmiar pozostałej treści, ale nigdy nie powinny przekraczać rozmiaru nagłówka.
Fot: drukarniaonline.pl