Czy Polki są doceniane w biznesie

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Reklama

Pogoda

Nasze społeczności

Reklama

My na Pinterest

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
More Pins »
Czy Polki są doceniane w biznesie
Posted by

Czy Polki są doceniane w biznesie

Polki nadal niedoceniane w biznesie

 

Firmy, w których władza dzielona jest między mężczyzn a kobiety, dużo lepiej radzą sobie na rynku w sytuacjach kryzysowych i odnotowują większe zyski. W Polsce nadal trzymamy się jednak kurczowo stereotypów i panie starające się osiągnąć wysoką pozycję zawodową są dyskryminowane.

„Kobiety, wbrew powszechnej opinii, doskonale radzą sobie na stanowiskach kierowniczych” – mówi serwisowi infoWire.pl Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania Małgorzata Fuszara. „Umiejętność motywowania, zdolność myślenia strategicznego i koncepcyjnego czy łatwość komunikowania się z ludźmi to atrybuty, którymi panie górują nad panami” – dodaje.

Kobiety zazwyczaj są szefami w małym oraz średnim biznesie – w korporacjach jest już gorzej. A przecież bazowanie wyłącznie na intuicji i umiejętnościach mężczyzn często skutkuje tym, że wdrożone przez firmę rozwiązania nie odpowiadają potrzebom klientów.

Doskonałym pomysłem może okazać się wprowadzenie w Polsce systemu kwotowego. „Stosują go np. Norwegowie, którzy przygotowują panie do zajmowania wysokich stanowisk z taką samą dbałością, z jaką niegdyś przygotowywali wyłącznie panów. Celem jest zrównanie szans” – zaznacza rozmówczyni. Na końcu widać, kto faktycznie ma pożądane kompetencje i najlepiej sprawdzi się na danym stanowisku.

 

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: freeimages.com

3 0 791 18 lutego, 2016 Biznes, Ciekawostki, News Luty 18, 2016

Dodaj komentarz

Reklama

Przelicz waluty

My na Twitterze

Nasi fani na Facebooku

Reklama

Video

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaSkandynawia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.