H&M odnotowuje wzrost zysków
Szwedzki gigant modowy, firma H&M, odnotowała 11% wzrost wartości zysku w II kwartale 2015 roku będącego wynikiem 20% wzrostu sprzedaży.
Od marca do maja br. firma odnotowała zysk netto o wartości 6,45 mld koron (ok. $780 mln), jednakże umocnienie się dolara w stosunku do innych walut w tym okresie podwyższyło koszty firmy i prognozuje się również wpływ na zarobki H&M w drugiej połowie roku.
W II kwartale br. silny dolar obniżył wartość marży brutto do 59,4% z 60,8% z zeszłego roku.
H&M utrzymuje, że kontrola kosztów pozostaje pod dobrym nadzorem, a wykazane zwiększone koszty firmy związane były z ekspansją koncernu na nowe rynki oraz inwestycjami w IT i sprzedaż on-line.
Na zwiększenie wartości sprzedaży, która zamknęła się na poziomie 45,87 mld. SEK wpływ miało otwarcie nowych sklepów, m. in. w stolicy Peru Limie, jak również rozpoczęcie sprzedaży on-line w Europie wschodniej.
Źródło: stockholm.trade.gov.pl
Fot: freeimages.com